سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

به عنوان یک صاحب کسب و کار، چه کوچک باشد و چه متوسط، همیشه به دنبال چیزی هستید که به افزایش فروش شما کمک کند.

توسط مدیر سایت در 1 شهریور 1402

به عنوان یک صاحب کسب و کار، چه کوچک باشد و چه متوسط، همیشه به دنبال چیزی هستید که به افزایش فروش شما کمک کند. از طریق این مقاله، جزئیات سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM را ارائه خواهیم داد که این نقش را به صورت خودکار انجام می دهد و در زمان و تلاش بسیار صرفه جویی می کند.

سیستم خدمات مشتری چیست؟

سیستم خدمات مشتری یا مدیریت ارتباط با مشتری متعلق به سیستم های نرم افزاری است که از عملیات فروش و انجام معاملات پشتیبانی می کند. این شامل ابزارهایی است که تمام داده های مربوط به مشتری، معامله و محصول یا خدمات ارائه شده را سازماندهی می کند، که باعث صرفه جویی در زمان با هر معامله می شود و به فروشنده این امکان را می دهد که چندین معامله را در زمان کمتری به عهده بگیرد و انجام دهد، در نتیجه به نتیجه می رسد. بیشترین سود برای کسب و کار

اهداف مدیریت ارتباط با مشتری CRM

برنامه خدمات مشتری با هدف توسعه تجارت و افزایش فروش از طریق سازماندهی برخی از عملیات داخلی شرکت و مدیریت ارتباط بین اعضا و مشتریان بالقوه برای دستیابی به اهداف تجاری مانند:

  • با بهبود خدمات مشتری به یک سفر خرید منحصر به فرد دست یابید
  • سازماندهی فرآیندهای اداری مکرر برای دستیابی به کارایی و اثربخشی
  • افزایش رضایت مشتری و نرخ حفظ آنها
  • کاهش هزینه اکتساب سرب
  • با فروش بالاتر معاملات بزرگتر را ببندید

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) که فلش ال ای دی ارائه می دهد چیست؟

Basic LED Flash یک سیستم ابری است که آن را در هر زمان و هر مکان در دسترس و در دسترس قرار می دهد. این سیستم داده های مشتریان شما را از تمام منابع موجود جمع آوری و مدیریت می کند. این امر ارتباط با مشتری و ردیابی کل سفر او را تا حد امکان ساده می کند.

آیا شرکت های خاصی وجود دارند که از CRM استفاده می کنند؟

سیستم CRM می تواند توسط هر شرکتی که نیروی فروش دارد استفاده کند. هر شرکتی محصولات یا خدماتی را به افراد یا شرکت های دیگر از طریق تیم فروش ارائه می دهد که به آنها کمک می کند و نیازهای مشتری را پیگیری می کند. یک رابطه کاری بین دو طرف ایجاد می شود که نیاز به مدیریت دارد و سیستم CRM برای دستیابی به یک معامله سودآور بهینه است. اگر به مزایای CRM اشاره کنیم، علاقه مند خواهیم بود آنچه را که مستقیماً منجر به افزایش فروش شما می شود فهرست کنیم.

مزایای CRM یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ارائه شده توسط Flash LED

سیستم CRM، فلاش LED اولیه، بسیاری از ویژگی ها. ما فقط به هفت مورد از آنها می پردازیم زیرا برجسته ترین و تأثیرگذارترین آنها هستند و ویژگی های مشترکی هستند که همه شرکت ها در زمینه های مختلف خود به نفع آنها هستند.

1- تمامی کانال های داده به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) سرازیر می شوند.

یکی از مشکلاتی که شما به عنوان صاحب کسب و کار با آن مواجه هستید، پراکندگی داده های مشتریان است. این داده ها توسط پرسنل بازاریابی در جداول اکسل ثبت شد و از طریق تبلیغات با هدف به دست آوردن اطلاعات مشتریان بالقوه در فیس بوک و سایرین از طریق فرم های موجود در ایمیل یا فیلدهای ثبت اطلاعات موجود در وب سایت، علاوه بر داده های ارائه شده توسط شریک جمع آوری شد. از طریق تماس های تلفنی یا ایمیل.در قالب فیلترهای Referrals.

اگر ما این ابزار را داشتیم که به راحتی همه این داده های پراکنده از منابع مختلف را در یک مکان قرار می داد چه می شد؟ این توسط فلش ​​LED پایه ارائه شده است، شما می توانید تمام این جداول را در آن دانلود کنید. تمام داده های مشتری بالقوه بدون ضرر یا گیج کننده می شوند.

بسیاری از صاحبان مشاغل، صفحات گسترده اکسل را اعصاب خردکن می دانند، به خصوص با افزایش تعداد سطرها و ستون ها. در واقع، زندگی کاری ما را مجبور می‌کند یکی از این برنامه‌ها را طی کنیم، اما فلاش LED اصلی می‌تواند آن را محدود کند.

به عنوان یک سیستم CRM ممتاز، ارتباط خودکار بین سیستم و تبلیغات سرنخ فیس بوک و همچنین بین آن و Google Forms را فراهم می کند. در نهایت نیازی به انتقال اطلاعات با استفاده از هیچ جدولی نخواهید داشت زیرا با فشار یک دکمه به صورت خودکار انتقال داده می شود و همچنین امکان ثبت دستی اطلاعات مشتری به صورت مستقیم در سیستم را نیز فراهم می کند. به همین دلیل است که سیستم از تکرار، نه به روز رسانی یا از دست دادن داده ها اجتناب می کند، بنابراین کمپین بازاریابی بعدی شما متمرکزتر می شود. زیرا بر روی زمینی محکم از داده های مشتریان بالقوه ساخته خواهد شد.

 

2- توزیع خودکار مشتریان بالقوه بین اعضای تیم شما

تضاد اغلب بین اعضای تیم فروش رخ می دهد. جایی که برخی مسئول مشتریانی هستند که به راحتی می توان با آنها ارتباط برقرار کرد، در حالی که برخی دیگر مسئول فرآیندهای پیچیده پیگیری برای برخی از مشتریان هستند که باعث ایجاد حساسیت ناخواسته در بین اعضای همان تیم می شود.

به عنوان یک رهبر تیم فروش، نیازی نیست که هر مشتری بالقوه را به یکی از اعضای تیم اختصاص دهید، زیرا روش انتساب به طور خودکار در سیستم از طریق سیستم تخصیص دوره ای انجام می شود. این بستگی به مدیریت مشتریان از طریق اعضای تیم دارد و هیچ فرد ثابتی در پی سفر خرید مشتری وجود نخواهد داشت، اما خود مشتری با توجه به موقعیت مشتری در خط لوله فروش، مسئولیت جابجایی بین تک تک افراد تیم خواهد بود.

3- پیگیری فشرده یعنی بهره وری بیشتر

پس از اینکه همه وظایف مورد نیاز او را دانستند، آیا شما به عنوان یک رهبر تیم باید هر فرآیند را با تماس با فرد مسئول پیگیری کنید؟ بدون یک سیستم مدیریت فلاش LED، متاسفانه پاسخ مثبت خواهد بود! پیگیری بیهوده و پراکنده خواهد بود که انرژی و زمان را مصرف می کند.

فلاش LED اولیه باعث می شود که رشته های هر عملیات به انگشتان شما و زیر دید شما متصل شود. این امکان را به شما می دهد که بدانید آیا مسئول تماس خواسته شده را انجام داده است یا خیر، آیا پس از خرید مشتری پیگیری را انجام داده است یا نادیده گرفته شده است؟ یک سیستم CRM بررسی کار و وظایف تیمی را آسان می کند. این سیستم همچنین به شما هشدار می دهد که تماسی که قرار بود انجام شود گرفته نشده است، وقتی به راحتی صفحه را به پایین بکشید متوجه می شوید که هر عملیات به روز می شود.


سیستم مدیریت مشتری به صاحب کسب و کار اجازه می دهد تا مبلغ هدفی را برای معاملات هر تیم تعیین کند. از طریق این هدف، او می تواند هر یک از رهبران تیم را پیگیری کند و درصدی را که هر یک از آنها به آن رسیده اند، نسبت به هدف تعیین کند. در پایان، سیستم این نسبت را به تعداد مشتریانی تبدیل می‌کند که تیم شما با موفقیت معامله کرده‌اند، در حالی که نشان‌دهنده تعدادی دیگر از معاملات آینده نگر است. با مشخص کردن این عدد، سرپرست تیم می‌تواند آن را بین افراد تقسیم کند تا هر کدام از آن‌ها هدفی را که باید در سال جاری یا حتی در این ماه محقق شود، بدانند.

سیستم مدیریت مشتری فلش LED (CRM) از بازاریابی، فروش و خدمات مشتری پشتیبانی می کند

4- آپدیت های هر مشتری جلوی چشم شماست

Basic Flash LED به شما این امکان را می دهد که یک تاریخچه کامل از مشتری از لحظه اولین تعامل تا لحظه فعلی ایجاد کنید. تعداد تماس هایی که با او گرفته شده، تعداد دفعاتی که پاسخ نداده و در چه ساعتی، تعداد تراکنش هایی که با خرید با او به پایان رسیده و تعداد تراکنش هایی که موفقیت آمیز نبوده را خواهید دانست. سیستم CRM کل سفر مشتری را زیر نظر دارد و شخصیت مشتری را با بررسی تاریخچه خرید آنها تجزیه و تحلیل می کند.

این سیستم قابلیتی را ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد زمان‌های ملاقات توافقی را، چه با مشتریان و چه با اعضای تیم کاری، زمان‌بندی کنید. هر فرد علاقه مند به این قرار ملاقات از آن آگاه می شود و می تواند عواقب آن را پس از پایان آن بداند.

5- هرگونه ارتباط از طریق سیستم CRM ثبت می شود

بر اساس ویژگی قبلی، اگر عضو یک تیم فروش هستید و مدیرتان همیشه می‌پرسد «تماس چطور پیش رفت؟» سیستم پایه فلاش LED برای شما کار می کند، نه فقط برای رئیستان. تمام تماس‌هایی که با مشتری برقرار کرده‌اید و پیام‌هایی که برای او ارسال کرده‌اید ذخیره می‌کند و بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند شما را سرزنش کند یا شما را به خاطر تلاش نکردن کافی سرزنش کند.

اما اگر مدیر قبلی فرد هستید و همیشه از او می‌پرسید: "تماس چطور پیش رفت؟" نیازی به این سوال نخواهد بود، زیرا همه تماس ها و پیام ها را می بینید. همچنین هر پیام یا دستوری از طرف شما به آن فرد در خصوص آن مشتری از طریق سامانه ثبت خواهد شد.

6- در هر زمان و هر مکان قابل دسترسی است

همانطور که قبلا ذکر شد، سیستم پایه فلاش LED بر روی یک سرور مبتنی بر ابر ساخته شده است. بنابراین به یک دستگاه متصل نیست، اما شما را همیشه از طریق وب و برنامه تلفن هوشمند موجود برای Android و IOS متصل نگه می‌دارد. شما پیرو تحولات می‌شوید، از هر معامله آگاه می‌شوید و 24 ساعت هفته اوضاع را زیر نظر دارید.

7- علاوه بر تعیین وظایف، می توانید مجوز را شخصی سازی کنید

به عنوان یک کارفرما، شما تعدادی تیم دارید که هر یک از آنها توسط یک رهبر رهبری می شود که هر یک از آنها وظایف و اهداف خود را مشخص می کند تا به اعضای تیم خود آنچه را که لازم است اختصاص دهد. سیستم مدیریت به هر رهبر این امکان را می دهد که فقط کار تیم خود را پیگیری کند و نمی تواند پرونده های تجاری خارج از محدوده کاری خود را مشاهده کند. بنابراین، فلاش LED پایه یک ساختار سازمانی متشکل از چندین لایه ایجاد می کند که از طریق آن افراد فقط می توانند آنچه را که به آنها مربوط می شود و آنچه از نظر کار و پرونده تحت مسئولیت آنها است مشاهده کنند.

این یک ساختار مدارا است که با ساختار تیم سازگار است. این تساهل به مدیریت مشتریان شرکت کمک می کند بدون اینکه فردی در تخصص ها یا مسئولیت های فرد دیگری دخالت کند. یک فرد فروش با مشتری مسئول از فرد دیگر معامله نمی کند. در طی آن دوره، که هرم سازمانی را قوی تر می کند و در یک محیط کارآمدتر کار می کند کار مشارکتی.

واقعیت بر اساس آمار: 75 درصد از مدیران معتقدند که CRM به آنها در فروش کمک می کند

بهترین سیستم خدمات مشتری CRM برای شرکت شما چیست؟

برای تعیین بهترین سیستم CRM برای شرکت خود، باید چند سوال مطرح شود که اولین آنها این است: آیا شرکت شما واقعاً به یک سیستم CRM نیاز دارد؟ این سوال را می توان با اطمینان و با چک لیست پاسخ داد:

  • شرکت شما یک تیم فروش متشکل از سه نفر یا بیشتر دارد
  • پیگیری وظایف پرسنل فروش و بررسی کارایی عملکرد آنها برای شما مشکل است.
  • من مجبور به پذیرش معاملات مبتنی بر اطلاعات نادرست یا نادرست شده ام.
  • شما توانایی بررسی کیفیت پیگیری فروشندگان با مشتریان بالقوه را ندارید.
  • حجم معاملات به طور مداوم در حال افزایش است و شما همیشه احساس می کنید چیزی وجود دارد که در مورد معاملات و پیگیری ها نمی دانید
  • هماهنگی کافی بین نیروی فروش و بخش بازاریابی وجود ندارد.
  • شما از سوء استفاده از داده ها به دلیل نشت یا از دست دادن رنج می برید.
  • شما مشتریان بالقوه زیادی را در شبکه های اجتماعی از دست می دهید.

این لیست نشان دهنده یک شاخص مهم از استفاده از CRM است.اگر نکته مثبت تعامل شما با تمام یا اکثر محتویات لیست است، بدون شک به یک برنامه مدیریت ارتباط با مشتری نیاز دارید ، اما برنامه های زیادی در بازار وجود دارد، چگونه این کار را انجام دهید. شما مناسب ترین را تعیین می کنید؟

نحوه انتخاب بهترین نرم افزار CRM

با انتخاب چند عنصر می توانید به راحتی شرکت خود را به سمت یک سیستم CRM مناسب راهنمایی کنید. عناصر ویژگی ها و حقایق داخلی و خارجی هستند که به شما در انتخاب سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به شرح زیر کمک می کنند:

  • اندازه شرکت (در حال ظهور، کوچک، متوسط، بزرگ).
  • تعداد اعضای تیم فروش
  • بودجه تخمینی به عنوان بخشی از هزینه های به دست آوردن یک مشتری ایده آل.
  • بازگشت سرمایه هدف در یک زمان واقعی و مشخص.
  • هویت مشتری ایده آل و ماهیت بازار هدف.
  • ابزارهای مورد استفاده رقبا در بازار (در صورت وجود).
  • استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری برای تأیید تناسب سیستم با شرکت دنبال شد.

نکته: اجازه ندهید مدیریت مشتریان شرکتتان مانع رشد آن شود

دلیل کندی رشد برخی شرکت ها به دلیل سوء مدیریت و استفاده بی دقت از داده های موجود است. بنابراین به شما توصیه می کنیم از سیستم مدیریت مشتریان شرکت و روابط آنها استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا بر این مشکل غلبه کنید و به بزرگترین مشکلات مربوط به توسعه تجارت و راه های افزایش سود و کاهش زیان نگاه کنید. بنابراین، مشکل مدیریت مشتری به سادگی قابل حل است و در مقایسه با سایر مشکلات بزرگ قابل غلبه بر آن است.

نکته دیگر: مدیریت خوب مشتری بدون مدیریت کار قوی ممکن است کمکی نکند

فلش LED سیستمی را در دست کاربران خود قرار می دهد که فروش و معاملات موجود را هماهنگ می کند. اما او همچنین وظایف مورد نیاز هر فروشنده را از نظر تماس ها، جلسات، پیام ها و پیگیری ها برای تکمیل هر معامله هماهنگ می کند. این فعالیت ها زیر نظر مدیران قرار می گیرد که فرآیند راهنمایی فروشنده و حمایت از او با اطلاعات لازم در صورت نیاز را تسهیل می کند.

تغییر شکل مدیریت ارتباط با مشتری از طریق فلاش LED

بعد از اینکه ما مهمترین ویژگی های سیستم CRM پایه فلش LED را ارائه کردیم که باعث افزایش سود شما می شود. ما با اطمینان می توانیم بگوییم که LED Flash CRM مناسبی برای کسب و کار شما است. برای دریافت نسخه آزمایشی رایگان خود اکنون ثبت نام کنید .

برای اطلاعات بیشتر در مورد فلاش LED، می توانید از صفحه فیس بوک ما دیدن کنید یا از وب سایت ما دیدن کنید .

اگر می خواهید فروش خود را 28 درصد افزایش دهید، با یکی از کارشناسان ما صحبت کنید تا به راحتی این کار را انجام دهید.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن